Šiltuoju metų periodu centralizuotai tiekiamos šilumos tiekėjai tikrina ir ruošia šilumos tiekimo tinklus būsimam šildymo sezonui. Šiuo tikslu kiekvienais metais vykdomi tinklų hidrauliniai bandymai. Aptikus nesandarumus arba silpnas vietas vamzdynai remontuojami. Tai daroma siekiant išvengti avarijų ar šilumos tiekimo sutrikimų šildymo sezono metu.
Kaip ir kasmet, pasibaigus šildymo sezonui iki rugsėjo šilumininkams padidintu slėgiu tenka patikrinti daugiau nei 400 kilometrų po visu miestu išsiraizgiusių šilumos tiekimo vamzdynų. Juose šilumnešio slėgis padidinamas iki 20 Bar (normalus slėgis – nuo 4 iki 16 Bar). Silpnesnės vamzdynų vietos šio slėgio neatlaiko ir trūksta, taip parodydamos, kur reikia remontuoti. Visi rasti nesandarumai sutvarkomi. Tačiau tam reikia laiko ir būtina nuo išorinio tinklo atjungti pastatų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemas. Būtent dėl šios priežasties kuriam laikui sustabdomas karšto vandens tiekimas pastatų viduje.
Suprantama, žmonės tuo nepatenkinti. Tačiau kito būdo parengti tinklus ateinančiam šildymo sezonui nėra. Bendrovė „Kauno energija“, centralizuotai tiekianti šilumą Kaune nuolat tobulina hidraulinių bandymų vykdymo sistemą, stengdamasi kiek įmanoma sutrumpinti karšto vandens netiekimo laiką.
Dar prieš penketą metų hidraulinių bandymų ir planinių remontų metu karšto vandens tiekimas vartotojams būdavo sustabdomas 2 savaitėms. Dar ankstesniais laikais – net ir mėnesiui. Kai kuriuose Lietuvos miestuose iki šiol taip yra.
Kaune šiuo metu karšto vandens netiekimo laikas sutrumpintas iki 2 – 4 dienų. Jau prieš tris metus, siekdama maksimaliai sutrumpinti karšto vandens netiekimo laiką, AB „Kauno energija“ įdiegė naują hidraulinių bandymų ir planinių remontų vykdymo tvarką. Įdiegtos techninės galimybės leidžia hidraulinius bandymus ir remonto darbus atlikti net 52 atskirose zonose, taip maksimaliai sutrumpinant karšto vandens netiekimo laiką ir sumažinant vartotojų, kuriems tuo momentu netiekiamas karštas vanduo, skaičių.
Kai kur, jei nenustatoma pavojingų vietų ir nereikia remontuoti, bandymas atliekamas ir per 1 dieną. Gyventojai, ryte išeinantys į darbus, jo net nepajunta. Grįžę vakare, karštą vandenį jau randa įjungtą.
Praėjusiais metais 39 proc. vartotojų termofikacinio vandens tiekimas (karštam vandeniui ruošti) buvo atnaujintas tą pačią dieną. Esant sudėtingesniems remonto darbams ar nustačius daug potencialiai pavojingų vietų, atjungimo terminas pratęsiamas.
Kartais pasitaiko atvejų, kad darbai jau būna atlikti, tačiau karšto vandens įjungti nesuskumba pastato sistemas prižiūrintis asmuo ar įmonė. Gyventojai tokiais atvejais pagrįstai piktinasi ir šilumą tiekianti įmonė gauna paraginti pastatų sistemų prižiūrėtojus greičiau įjungti karštą vandenį. Pastatų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojai nėra AB „Kauno energija“ darbuotojai. Dažniausiai tai yra pastatus prižiūrinčių ar administruojančių įmonių darbuotojai.
Apie numatomus hidraulinius bandymus bei planinius remontus, o taip pat ir jų grafikus bendrovė nuolat informuoja savo interneto svetainėje www.kaunoenergija.lt, skiltyse „Paslaugų teikimo stabdymai / atnaujinimai“ bei „Hidrauliniai bandymai ir planiniai remontai“. Taip pat apie numatomus atlikti hidraulinius bandymus bei planinius remontus bendrovė nuolat informuoja Kauno m. savivaldybės interneto svetainėje bei dienraštyje „Kauno diena“.
Jei atsitinka taip, kad defektų nustatoma daug arba kai jų remontas yra komplikuotas ir pareikalauja daugiau laiko, nei numatyta, termofikacinio vandens (taip pat ir karšto vandens) tiekimo atnaujinimo terminas pratęsiamas. Apie termino pratęsimą bendrovė taip pat informuoja savo interneto svetainėje www.kaunoenergija.lt.
Jei šioje interneto svetainėje nėra informacijos apie darbų termino pratęsimą, o karšto vandens vis dar nėra, bendrovė „Kauno energija“ prašo gyventojų kreiptis į savo pastatą administruojančią ar šildymo ir karšto vandens sistemas prižiūrinčią įmonę. Šių įmonių kontaktinius duomenis galima rasti AB „Kauno energija“ interneto svetainės skiltyje „Gyventojams/Šilumos suvartojimas Jūsų name“ arba prie įėjimo į savo laiptinę.
Taip pat, dar pasitaiko ir atvejų, kai, vykdant išorinių tinklų hidraulinius bandymus, įvyksta trūkiai pastatų šildymo ir karšto vandens sistemose. Dažniausiai jie įvyksta dėl to, kad pastatų šildymo ir karšto vandens sistemos nebūna tinkamai ir patikimai atjungtos nuo išorės tinklų. Tokiais atvejais į pastatų šildymo bei karšto vandens sistemas patenka aukšto slėgio (iki 20 Bar) šilumnešis, silpnesnėse vietose sukeldamas trūkius (pastatuose bandymai vykdomi tik iki 6 BAR slėgiu).
AB „Kauno energija“ prašo, pastebėjus bet kokį termofikacinio vandens nutekėjimą, nedelsiant pranešti kauniečių aptarnavimo centrui „Mano Kaunas“ nemokamu telefonu: 8 800 20 000.
Šiuo metu Kaune ir Kauno rajone jau atlikta daugiau, nei 60 proc. hidraulinių bandymų. Darbai vykdomi neatsiliekant nuo grafiko.