Per sausį „Kauno energija“ vartotojams kompensavo beveik milijoną eurų

Per ką tik prabėgusį 2021–ųjų sausį AB „Kauno energija“ savo vartotojams, papildomai sumažindama šilumos kainą, grąžino 92,6 proc. arba 479,5 tūkst. eurų daugiau, nei per 2020–ųjų sausį. Iš viso – 997 272 eurus.

Tiek mažiau kauniečiai, Kauno rajono ir Jurbarko gyventojai per sausį išleido savo būstams ir kitoms patalpoms šildyti. Sutaupyti šiuos pinigus leido bendrovės taikoma kompensacija už pajamas, kurias bendrovė papildomai uždirbo ankstesniais laikotarpiais dėl susidariusio faktinių ir į šilumos kainą įskaičiuotų kuro bei šilumos įsigijimo kainų skirtumo.

Šis skirtumas susidarė 2013 – 2017 metais, bendrovei ženkliai padidinus savo veiklos efektyvumą, t. y. investavus į biokurą naudojančių katilų įrengimą bei šilumos tiekimo tinklų atnaujinimą. Efektyvumo padidinimas leido ženkliai sumažinti įmonės sąnaudas.

Iš viso, nuo 2018 m. gegužės 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d., įvertinus sumažinta kaina parduotos šilumos kiekius, bendrovė vartotojams jau kompensavo 10,6 mln. eurų. Likusią papildomai uždirbtų pajamų dalį – 4,0 mln. eurų – pagal Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytą tvarką bendrovė kompensuos vartotojams iki 2022 metų pabaigos. Tai reiškia, kad visą šį laikotarpį centralizuotai tiekiamos šilumos kaina Kauno, Kauno rajono ir Jurbarko vartotojams visada bus mažesnė, nei galėtų būti.

Iš viso, nuo 2018 m. gegužės 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d. AB „Kauno energija“ vartotojams kompensavo jau 10,574 savo papildomai uždirbtų pajamų. Tai didesnioji dalis tos 14,602 mln. eurų sumos, kuri žiniasklaidoje buvo įvardyta kaip vartotojų „permokos“.

Žemiau esančiame grafike pavaizduota, kaip vartotojams kompensuojama jų sumokėtos šilumos kainos dalis.